נגיף covid-19 , הסתערויות על החנויות, צניחות בבורסאות ואפקט פיגמליון אחד.
מה בעצם קורה לשיפוטיות וליכולת שלנו לקבל החלטות בתנאי אי וודאות?
פרופסור כהנמן ערך מחקר פסיכולוגי, הוא גילה שאם אדם מאבד בדרכו לתיאטרון את הכרטיס להצגה, שעלה לו עשרה דולר, הוא לא יקנה כרטיס אחר משום שירגיש ששילם 20 דולר על כרטיס שמחירו מחצית מכך. לעומת זאת, אם יאבד בדרך לתיאטרון שטר על עשרה דולר, לא תהיה לו כל בעיה להמשיך ולקנות במחיר הזה כרטיס להצגה.
הניסוי הזה ממחיש עד כמה ההחלטות שלנו בחיים מבוססות על אינטואיציה ותחושה, ולאו דווקא על בחינה רציונלית ואמיתית של עלות וכדאיות.
אז שניה לפני שאתם ממהרים לקבל החלטה פיננסית על סמך תחושה בצל הקורונה והחוסר וודאות, תעצרו
תרימו את הטלפון
ובואו לפגישת ייעוץ